Friday, June 18, 2010

kami dan mereka.

hari ni ade 2 orang yang menumpang bilik kami. student praktikal. haruslah katil tak cukup. sebab kami bertiga dan cuma ada satu katil kosong.

tapi tetibe je 2 orang rumet aku datang rapat macam nak berbisik. ha! nak gosip ah tu. aku pulak tengah sibuk tembak2 askar yang sedang merangkak masuk dalam kawasan aku.

"ko perasan tak ape yang aku perasan" rumet1
"aku perasan. tapi perasan ko tu same tak ngan ape yang aku perasan?" rumet2

cepat cepat aku stop maen. perasan ape pulak rumet rumet aku ni?

"ko mane perasan, asyik maen game jek!!" hamek kau! sedas kena kat batang idung aku.

biar aku singkatkan je la ye ape yang terjadi....

~~~

  • saya tak hairan kalau stranger1 tu berjalan macam lelaki. hentak kaki macam kat padang kawad. mungkin dia dicipta sebegitu rupa.
  • saya tak hairan kalau stranger2 tu mesra yang teramat ngan stranger1. kawan baek mungkin.
  • saya tak hairan kalau stranger1 asyik mesej je manjang tapi bila stranger2 dah mula pindah masuk dalam bilik, dia dah tak mesej mesej dah.
  • saya pun tak pelik stranger1 amat concern dengan stranger2. sangat sangat amik berat mungkin.
  • saya pun tak kisah stranger1 dan stranger2 keluar mandi sesama dan masuk bilik pas mandi sesama. mngkin mereka --" oi! ko dah siap belom?" "lom! tunggu jap" sambil jerit2 kat dalam bathroom sebelah2.
  • saya pun tak kisah mereka berkongsi katil yang sama sebab memang dah ada satu katil yang kosong. kenalah berhimpit2 tido.

tapi setelah mendengar penjelasan rumet sendiri. aku jadi kurang selesa. yang terjadi tu depan aku sendiri.

  • saya kisah bila saya sengsorang dalam bilik, ngah bizi men game, saya nampak mereka sangat sangat mesra.
  • saya kisah bila stranger1 belai rambut stranger2 time mereka baring sesama.
  • saya kisah bila saya nampak cara stranger1 pandang stranger2. itu bukan pandangan kawan--kawan.
  • saya kisah bila mereka bercakap berbisik2 dengan manja sekali.
  • saya kisah bila *teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet

dah2. yang tu sangat sensitif untuk dicerita kat sini.

apa yang aku dan rumet2ku buat:-
1) rumet1 pasang lagu kuat2. biar diorunk bangun dari baring. dah macam tengah asyik mengira bintang kat langit yang cerah tak berawan jep.
2) nyanyi kuat kuat bia mereka pun tak bercakap manja2 sesama mereka.
3) rumet2 gelak kuat2 bia mereka tak lagi asyik bercengkarama memandang mata masing masing.

ape la yang aku nak buat ngan orang macam ni. ape yang bakal terjadi malam ni? itu kami tak dapat nak pastikan.

TETAPI.
mungkin tak kami salah membuat kesimpulan?
mungkin mereka dah lama tak jumpa. sebab tu masing masing pandang macam sepasang kekasih yang dah lama tak jumpa
mungkin mereka tadek kakak atau adik pempuan sebab tu mereka lepaskan semua perasaan kasih sayang to each other.

ape ape pun, saya dah tak sanggup nak tengok. tapi saya juga tak nak bersangka buruk.

p/s: apa yang bakal terjadi malam ni?

No comments:

Related Posts with Thumbnails