Saturday, June 19, 2010

kami dan mereka II

aku tak pernah terfikir apa yang akan berlaku malam tadi.

dekat dekat subuh tadi rumet aku yang sorang tu kejutkan aku, bukak lampu.
"aku nak HALAU! HALAU!" dia datang ngan muka marah sambil berbisik.

aku yang baru bangun tidur terkebil kebil pandang rumet aku tadi. rupa rupanya, dua orang strangers tu dah buat sesuatu yang memang melampaui batas naluri manusia. korunk fikir sendiri. itu semua aku memula tak faham. innocent sangat kot aku ni. tapi bila dah berkias kias, usaha rumet rumet aku tu nak pahamkan aku berjaya jugak.

tapi aku tak la nak percaya sangat. mungkin apa yang dia tengok tu salah ke ape ke.

"banyak kali diorunk buat. sampai aku tak tahan. tu yang aku bangun bukak lampu." diam jap aku bila dengar rumet aku gtau.

dua orang makhluk tu tidur lagi. dipendekkan cerita, kul 8 pagi lebih tu, rumet aku gtau dua makhluk tu suh bangun, dan packing barang. kul 10 pagi, pastikan bilik ni dah bersih.

"tak pe, nanti bley check out" sorang tu jawab. kot ye pun, cubalah bangun dari tidur tu bila nak bercakap ngan orang.
"masalahnya, kami tak suka korunk" jujur rumet aku beritahu makhluk makhluk tersebut. nada ditekankan.
"yang korunk buat malam tadi..... nmpk." dalam diorunk tengah bising bising cerita tak payah serah kunci, terus diorunk diam.

aku yang sebelum ni berfikir positif-- diorunk tak buat apa apa malam tadi, trus terdiam. macam ada guruh je dalam kepala aku. diorunk diam bila rumet aku gtau macam tu. maknanya, secara automatik, diorunk mengaku. kalau diorunk tak buat, mesti diorunk tanya atau blur. tapi masalahnya diorunk diam. time tu aku dah tak tau nak kata apa. trus aku keluar bilik. sedih, marah sebab semua tu terjadi dalam bilik kitorunk. geram.

kalau sesapa yang kenal, mesti tak sangka yang mereka berperangai macam tu. muka baik. tutur kata tersusun. tapi buat benda terkutuk. dah tadek lelaki ke dalam dunia ni? tapi kalau mereka ada teman lelaki pun, mesti dah lagi rosak.

sebab apa aku jumpa, kenal makhluk makhluk macam ni? sebab apa diorunk buat macam tu? apa perasaan mak ayah diorunk kalau tahu perangai anak kesayangan mereka ni? agak2 la klo nak buat pun, 3 orang lagi yang ada dalam bilik ni. dah lampu tutup malam tadi, ingat dah tadek orang tengok, tapi takkan tak tau ada Yang Maha Melihat tengah memerhati.

haesh! baran... baran..!

kalau aku jumpa lagi makhluk ni, aku pun tak tau nak buat apa. tapi takpe, sekarang diorunk dah kluar dari bilik ni. kat mana diorunk stay? itu aku tak tahu. pandai pandailah diorunk cari tempat nak berlindung. berlindung dari hujan panas tu boleh kita cari. tapi berlindung dari murka Allah? Astaghfirullah.....

p/s: terasa macam nak flying kick je makhluk makhluk tu. tampor2 muka diorunk kasi bengkak 3 inci. padan muka! sape suh buat bende jijik macam tu dalam bilik nieh?!!! hamek kau!

3 comments:

sakorashin said...

hish! dasyat sungguh bhasa hang na..haaaha
jgn temper nisah..he3..
wat bsbr..suci blik ko..ahak!
tp ak stil xphm sgt..heehe

daznyte said...

siyes naz ak diam jep. macam tak percaya je benda tu jadi dalam bilik nieh. maksiat... maksiat.
lagi satu, tampor2 tu saje je nak hiperbolakan keadaan. hehe..
ak fobia lagi la naz... seram. takut.

Afifah solehah said...

Iman akn meronta bile sesuatu perkara yg melampaui batas2 keimann digangu.Andai kau mampu nasihati mereka mungkin mereka akn sedar,jgn salahkan mereka sahaja mungkin mereka x dpt ilmu sepertimana kita.Pe yg diorg wat mmg salah tp kita yg tahu ni tegurlah.Sama2 la kite wat kebaikan semoga mereka akan paham erti "dunia hanya sementara"

p/s:ajakan yg lemah lembut akn membuatkan sipesalah mudah mengikuti kita.bersopan santun itukan amalan kita :)

Related Posts with Thumbnails