Saturday, February 26, 2011

nota.

entry kali ni ak tujukan tuk seseorang yang ak sayang sesangat. ak tak boleh nak buat apa apa. cuma kali ni, ini je yang boleh ak titipkan. bace eh.. =)

ye! u can do it! u can do it! --> saje nk bt cheers kt ko..

dah oke lom? nanges lagi ke? sebenarnya ak dah dapat agak dah tadi time ko kol. tapi.. saje je buat buat tak tau. ke.. bila ko dengar suara ak ko lagi sedih? adeyh.. oke2.. bia ak straight to da point apa yang ak nak gtau.

pertama. geram. sebab biarkan air tu mengalir lagi. mengalir lagi untuk dia. kesian kat mata tu. kan dah bengkak bengkak sume. bila dah nanges, rasa letih, penat. kan? bila tension, fikir dia dengan orang tu, diri rasa sakit. semua kerja lumpuh. terbengkalai. ingatan cuma kat dia. dia. dan. dia je. dia la yang jadi raja dalam hati. raja yang disembah dengan air mata.

bila menangis sekarang, tak kan ada dia yang tolong lapkan air mata. bila sedih, dia takkan ada senangkan hati. dia. tak. ada. bila dia marah, semua perkataan dia keluarkan. tapi.. pernah tak dia fikirkan hati yang mendengar? yang dia tau, hati dia puas. tapi, tetap. air mata yang berharga tu, dijadikan hadiah untuk dia.

bila dalam keadaan macam ni, kita tak boleh nak berfikir secara rasional kan? sebab? ye. kita mengejar sesuatu yang bukan hak kita. kita menunggu sesuatu yang bukan milik kita yang pasti. kita asyik berfikir; tak boleh lupakan dia, macam mana kalau dia untuk orang lain, macam mana.. kalau dan kalau.

sampai bila? realiti tetap berada di depan.

tak adil rasanya kalau dia yang selalu bermain dalam fikiran. zalim rasanya bila biarkan dia selalu di hati. jangan biarkan diri letakkan dia bukan pada tempatnya. bila hati penuh dengan ingatan untuk dia, sudut mana letakkan ingatan untuk mak? untuk ayah? dan yang lagi penting? ye. mana tempat untuk Dia? mana tempat untuk seseorang yang selalu ingatkan kita biarpun pada saat saat akhir kewafatannya? mana tempat untuk Dia yang selalu memaafkan kesalahan kita? mana tempat untuk Rasulullah yang sayangkan umatnya?

semangat takkan datang dengan sendiri. kita yang kena cari, kita yang kena usaha. sekarang kita terlalu fikir soal hati, soal seseorang yang terang terangan bukan muhrim, seseorang yang belum tentu menjadi halal untuk diri kita. terlalu sibuk mencari jawapan. dan andai kata kita dijemput oleh Pencipta, juga pencipta yang ciptakan diri dia.. takkan tak ada sedetik perasaan malu untuk berdepan dengan Dia? mencintai seseorang, makhlukNya sehingga alpa dalam mengingati Dia..

ye. ak tau. ak tak layak nak bercerita semua ni. ak pun tak layak nak bagi nasihat sebab ak pun banyak kekurangan. banyak kelemahan. tapi cuma satu matlamat ak. mana mungkin ak sanggup biarkan orang yang ak sayang sedih.

juga ak nasihatkan, ingatkan untuk diri sendiri. cinta itu fitrah. tapi jangan jadikan ia sesuatu yang membuatkan kita jauh tersimpang dari erti yang sebenar. sekiranya dia jodoh kita, insya Allah, semua akan dipermudahkan.

kesian kat lacrimal gland sebab nak secrete banyak air tuk ko nanges. sumber: wikipedia.

penutup? senyum oke? xmo sedih sedih dah. sebut camni-- yip yip horey! yip yip horey!

p/s: "Cinta itu indah sekiranya Allah menjadi matlamat"

No comments:

Related Posts with Thumbnails