Saturday, February 19, 2011

mari mengembara

tak tenteram. cuba cari jalan inspirasi. diari personal dah diisi. 19 feb 2011. banyak yg dicerita. sebab apa yang dicurah tak mungkin dapat dikongsi dengan seseorang yang betul2 ak nk dia tau. mungkin bukan masanya lagi.

susahnya nak jaga hati. patut la imam ghazali bukukan penenang jiwa (mukashafah al-qulub). persoalan ni la yang salu dibincang. tapi yang betul2 kuat je yang yang berani berdepan, kuat tuk bersabar.


"Ya Allah, sekiranya aku menyembah-Mu kerana takut kepada neraka, bakarlah aku di dalam neraka. Sekiranya aku menyembah-Mu kerana mengharapkan syurga, campakkanlah aku dari syurga. Namun sekiranya aku menyembah-Mu semata-mata demi-Mu, janganlah Engkau enggan memperlihatkan keindahan wajah-Mu yang abadi kepadaku."
-rabiatul adawiyah-

bila baca balik sejarah zaman sahabat, tabi'in, kuatnye mereka pertahankan iman. kuatnya hati diorunk. nak dibandingkan dengan ak? hurm... tak terbanding. tak layak pun ak tuk nk bnding2 ni.

tenang kejap hati bila fikir, baca balik sirah.

okkey~! dah oke dah~ yeyyeh! kkadang kita sndri yang kne cari semangat dan kekuatan bila ia makin pupus dlm diri.

orait babeh! lets move on~

wae nae nunape natana.. wae nega jakku natana..


p/s: trademark group sqa.. ape eh? klo bt cam.. uri! super junior oiyooookk!! diorunk malu ke x eh?

No comments:

Related Posts with Thumbnails