Thursday, January 27, 2011

bukan noktah.

buat sahabat, jangan berhenti berharap. jangan berhenti berdoa.

aku tak sekuat dia. aku tak setabah dia. aku emosi. aku tak rasional. tapi bertemu dengan dia buat aku sedar erti tanggungjawab. erti tanggungjawab antara tugas dan keluarga.

kadang kadang hati pilu melihat air jernihnya. bukan dia mengadu. bukan merintih. tapi untuk berkongsi beban hati.

aku diam.

cerita pedih disulam senyumannya. kuatnya dia. tabahnya hatinya. yang mengalir.. itulah yang dirasai.

sedihnye! sedihnye! sedihnye!

tapi yang lagi menyedihkan, aku tak dapat membantu. langsung tak dapat menolong. cuma sepotong doa yang dipanjatkan. itu yang dijadikan hadiah untuk melihat senyum tawanya.

aku cuma pendengar. aku tak dapat bagi kata. apa yang dirasainya bukan aku yang berdepan. mata aku cuma melihat. tapi bebannya, dia yang rasai. terasa macam tak adil.

kuatkan dia ya Allah. selamatkan mereka yang dia sayangi. jagalah hatinya saat dia betul betul memerlukan bantuanMu.

sayang dia terhadap orang yang dicintai dapat aku rasai. walaupun pernah hanya sekali aku bertemu, itu cukup untuk membuktikan kasih sayang dia terhadapnya. aku hanya melihat eratnya mereka berdua. usikannya, tawanya, lembutnya. aku tersenyum.

tapi kini dia terlantar.

be strong my dear. i'll always be with you.......


p/s: ...... no words can describe it.

No comments:

Related Posts with Thumbnails