Saturday, November 13, 2010

jeles

sebab pe sekarang semua benda kena link kan dengan facebook? kalau satu dua web / application tu yang ade linkkan dengan facebook, aku tak kisah pun. tapi bila semua dalam tenet tu ade kaitan dengan facebook? aiyyak!! tensi tensi.

senyum mark bila tengok sume orang nak dekat dekat dengan facebook dye. senyum mark bila tengok kat library mane2 universiti pun student duk bukak tab facebook. senyum mark bila pegi McD tengok orang layan game kat facebook. mesti hati mark gembira bila tengok oovoo, digsby, skype, meebo dan macam macam lagi duk letak button tuk link kat facebook dye. mesti mark riang gembira bila telecommunication service tawarkan khidmat tuk pelanggan update status ber-via via ni. mesti mark ber- ha ha ha bila search engine berpusu2 nak letak facebook as one of their 'best' features. mana mana pegi mesti ada facebook. pegi mana mana pun mesti ada facebook. ada organisasi tu pun ade nak buat launching party semata mata organisasi diorunk buat akaun kat facebook. hadoish!

-is it true?-

nanti satu masa bila dah ada social network yang dapat beat facebook, mesti kite gelak tersenyum terkenang kita yang dulu dulu. terkenang kisah search engine yang berlumba lumba nak letak feature facebook kat page diorunk. terkenang gelagat web yang letakkan button 'share' ke facebook. terkenang jugak kisah lucu berhappy berbalas balas komen kat muka yang dipanggil wall. dan tak mustahil jugak kita menulis kat blog atau laman sesawang yang lain untk express 'macam mana la dulu aku fanatik beno ngan facebook'.

haha... ni cuma apa yang ada dalam fikiran aku. terasa pelik. sebab aku pun memang tak bley hidup kalau tak google, sign in facebook. tak bley tahan kalau tak men game dalam facebook tu. ade je nak bersoal jawab test test personaliti la ape la kat facebook tu. aku pun sama dengan kamu dan kamu dan kamu dan ye~ anda. facebook mendominasi hidupku~


aku tabik la kat sesape yang tak ada akaun facebook. tak tertipu dengan aliran social network. so.. aku ni kira tertipu la ni eh sebab aku join facebook? haha. macam yang aku belajar current issues in ICT, dah lupa group mana yang present, social network pun macam manusia; ada kelebihan, ada kekurangan. pepandai la judge sendiri mana yang baik mana yang buruk.

lagi satu, sama la jugak macam google chrome. interface dye cantik. user friendly. tapi bila dah banyak search engine yang buat interface yang lebih kurang macam google tu, terasa macam "tadek idea lain ke?? ". mungkin aku ada salah kot. tak buat research lagi- sape yang mula mula introducekan kotak kotak link yang macam google tu. but the point is, there's no variety in setting up the interface for the search engines.


user... biasa la.. demand tinggi tapi buat tak reti. bukannya nak sumbang idea pun --> ni maybe kata2 developer search engine kat orang macam aku. haha.. sori...

saje nak express feeling kat blog. final exam multimedia hari isnin. tapi tak tau nak baca ape. pastu balik! balik! balik! yeeehaa!!


lagi satu!!


kepada rumet yang duk sebelah ni, udah udah la tu merajuk ngan dye. call la dye... ke nak aku kol gtau-
"zxxxx~! call la azie.. abes sume barang kitorunk dye campak2 ni.. haha" senyum2 salu~ dah2... g study. ^^

p/s: waiting for a call.

No comments:

Related Posts with Thumbnails