Wednesday, June 16, 2010

last entry untuk kamu.

ok. sangat sangat bosan sekarang ni. tak tau nak buat apa. tapi tipu la kan kalau tak tahu nak buat apa sebab esok ada test linux. urmm... bukan test tapi macam ujian. tak ke sama tu? haesh!

tapi itu bukan motif utama yang buat aku menaip kat sini. perkara pertama ialah.. ye! haruslah sebab aku bosan. motif kedua sebab aku geram. tapi geram tu lagi la bertambah tambah bila tak tahu nak luahkan, nak hamburkan kat mana. nak kol bonda, haruslah aku tak boleh gtau hal macam ni kat bonda. cannot2.

sakit hati la!!!!!! waaa~!!! geram! geram! geram! haa... hamek ko!

nak je aku gtau dia semua tu. tapi tak terkeluar la pulak kan. suka sangat tuduh bukan bukan. ada yang gtau sebab jeles. tapi motif nak jeles? bukannya nak tanye tapi trus tuduh, terus pangkah2. dah kalau suka sangat tuduh bukan bukan, aku iyekan aje. malas dah nak gaduh. dan macam biasa la kan, nanti mesti ak cerita hal sebenar. tak nak dia fikir bukan bukan, tak nak dia sedih. tapi kan, apsal aku ni macam baek sangat? tak suke!! sebab ape aku kena terangkan balik semua tu? padahal dia dah tuduh aku bukan bukan? dah herdik tibai sume....

bila aku tanya balik kat diri sendiri, ye. aku tak sampai hati nak buat macam tu kat dia. tapi boleh pulak kan dia buat macam tu kat aku? waaaa....!! geram ni geram ni....

ish! betul ke aku yang taip semua ni? hehe. ok2. situasi tak seteruk yang digambarkan. tapi itulah hakikat sebenar.

tapi aku note sesuatu. aku tak boleh buat dia macam apa yang dia buat kat aku. sebab dia penah buat baik kat aku ni. bila fikir balik pengorbanan masa, tenaga dia, rasa macam tak sanggup nak buat jahat kat dia. tapi, ape je benda jahat yang aku boleh buat kat dia?

dia manusia, ada hati ada perasaan. semua tu kenalah aku jaga.
dia punya ego. dan aku kena faham itu. dia mendoakan kebahagiaan aku dan aku berharap perkara yang sama untuk dia.

hwaa..~ perasaan kembali tenteram. menaip kat blog ni macam ada magis je. lepas semua yang ada. perlu tak aku publishkan semua ni? publish je la.

nota untuk dia:
terima kasih. banyak yang dia dah ajar, dah bentuk aku selama ni. banyak nasihat yang aku dapat. marah dia kadang2 macam mendidik aku. tawa dia menyenangkan hati. tapi mungkin sampai kat sini. yang pahit itulah ubat dan yang manis itu kadang2 menyakitkan. terima kasih lagi sekali sebab pernah hadir dalam hidup ni. cerita hitam biar berlalu pergi dan izinkan aku simpan kenangan yang manis untuk dikenang.

-MNI-

Related Posts with Thumbnails