Saturday, May 1, 2010

hari ini 1 Mei

SELAMAT PAGI!!!

baru ak sedar upenye2 hari ni 1 mei. hari pekerja. selamat menyambut hari pekerja ye yang bagi bekerja tu. bagi yang bekerja ye. lagi skali, bagi yang bekerja.

hari ni keadaan lagi okkey dr smlm. dlm meeting tu, xley duk diam. rse sejuk smacam je. kul 11 lebih, meeting abes je, cepat2 balik bilik, cari mne katil mne katil? sakit kpala. ni mesti kes minom air nescf bbungkus2 tuk tahan tido. kpd cinta_indah , sori ye xterlayan kehadiran anda mlm td.

eh.. ak nk citer ape eh td? urmm.... tadek pape kot. dh lupe.

ha! lagi satu. 22 mei t hari jadi bonda. x sabar! nk buat ape eh? alaaaa!!! ak lpe bli hadiah! adeyhs! sbb pe ak br ingat ni!

urff! xpe la. ak nk ber-eksperimen la tuk bonda....

home-made pizza?

yg ni juz slicekn cendawan butang. yg penting? iyye! tomato puree~ tp bonda xske pizza. bkn xske tp kureng.

my kazen pndai sngt bt spaghetti. tp 'mood swing' dye lebih ske mashhaamm. mungkinkah ak akan mengimport chef ini kerumahku? aha! idea yg bernaz.

bonda ske mashaam2. tp ak xske. bonda..... bonda ske ke spagetti ni? aritu pun ak tngk bonda x sentuh langsung spagetti tu. salah ak ke atau salah spagetti tu? haa! haruslah salah spagetti tu~

urm.. ape eh? nk bt ape eh? kek coklat?

asal hari jadi je, mkn kek. asal kek je, hari jadi. tradisi atau mindset kite? mmg pun. hr jadi je la kn nk bli kek. beli? hurm.. tp mcm bonda penah gtau ak, bonda mmg anti benda2 chocolate-based. katenye warna x menarik. hitam berkilat + dull. aritu pun ak nk bt surprise kt bonda ngan ayahanda tuk 25th anniversary diorunk. tup2 ayahanda gtau -- ayah dh tmpah kek 2 mgu awal. potong line la ayahanda ni. br je ak nk bt surprise. tp ble fikir2 balik... alaa.... shweetnye ayahanda kt bonda. ayahanda tau apa yg bonda ske n x ske.. *timbul rasa jeles dcni*
makanya, kek coklat..... OUT!

nk bt cream caramel la. bonda ske. ayahanda lagi lagi ske.
asal balik je, memang abes la stok telur kt umah ak. ade je bende yg ak buat. hehe.. sori ye bonda. aritu pun ak dh gne 30 biji telursss tuk bt resepi ni. alaa... setaun skali. ak buat tu pun smpena hari ibu. ske sngt tngk nenda, makcik2anda, kazenanda... xtao r jadi ke, sedap ke x ape yg ak buat tu. tp bak kata bonda, rasa bukan jadi persoalan tp niat hati yg ikhlas tu yg penting. waaa! sayang bonda! --nmpk sngt ak bt xsedap. eh! nonono. mestilah sedap! klo x, xkn makcikanda ak ley gadoh besar ngan kucen sbb kucen tu dngn nekadnye ingin memakan cream caramel dye.. ha ha ha.

satu benda yg ak ske buat-- makaroni kukus. senang. cmpak2, trus jadi. kt cni ak slalu gne makaroni jenis gumito. sebut lagi skali.. gumiiiitooo~
tp klo dh tadek jenis gumito tu, tibai je la bntuk yg mcm spring tu. spring tu nme dye fusilli. f.u.s.i.l.l.i... ayuh sebut sama2.... fusilllliiii~

tp kan, berdasarkan pengalaman yang ada, ak yakin, bonda mesti ske--
TADA!! mudah kn kte jmpe ni. ye. klo kt jepun, rakyat2nye panggil omuraisu. kat malaysia panggil nasi goreng pattaya. nasi goreng ni orang thailand ke yg ilhamkn? ntah. ak pun x tao. mcm biasa kn kte tngk, tp yg balut ngan telur tu yg bikin otak pinin. ye la. ak xreti buat. kesian? memang pun. dh penah try tp berterabur nasi tu ak kerjakan. klo x kene gaye mcm tu la jadinya. xpe. nnti ak usahakan.

huhu.. x sabar nk balik ni..... ^_^

p/s: "hari jadi ayh t ct nk buat ape?" kata2 ayahanda time hari jadi bonda taun lepas...

3 comments:

sakorashin kechik said...

sedapnyee..
untuk ak xde ker nisa??
ahahhhaa..
mau gak!!

daznyte said...

meh r dtg umah ak naz...
kte msk same2...

sakorashin kechik said...

hahahahaa..
naty ak dtg k..
ak dtg tadika mak ko skli..
ahahahahah~

Related Posts with Thumbnails