Wednesday, February 9, 2011

jodoh kamu? saya? awak?



nak tergelak pun ade bila terbaca ni.. nak sangat kan.. haha

saje nak publish. sebab ada yang nak diaaa je yang jadi jodoh. tak nak orang lain. semua orang macam tu kan? bila dah suke tu... semua nampak elok. nampak baek. nampak comey. nampak kiut. nampak jelita, menawan, ensem, stylo.. ha.. pe lagi?

tak besh. tunjuk la semua keburukan. kite tengok orang tu suka ke tak. tengok dye tahan ke tak, dye sabo ke tak.

oke2. abaikan abaikan.

hari ni aku dapat berita gembiraaa~

dah sarung cincin dah kawan aku tu. sahabat terchenta la kiranya. cincin merisik. yang lelaki tu dah datang rumah. family dye dah terima dah kekasih hati anak perempuan dye sorang tu. bila la dye nak bertunang eh.. kawen. diorunk ni memang shweet sesangat. dah la kawan ak ni jenis berangin cket. tapi berangin ngan 'org tu' je la. pelik kan? tak pe la.. marah2 tapi lam ati, berbunga2. nak kaver kot..

dan dia pernah gtau, 'bakal' dye tu je yang tahan ngan dye. dan aku stuju itu! ble dengar kisah diorunk, cam kelakar je. nak kenekan orang, tapi diri sendiri yang terkena. last last.. ha.. dah nak kawen dah.

-cincin merisik. cepat dye hantar gambar via mms ni.. -

epinye! epinye! --> orang len yang dirisik, aku yang excited. hehe. alaa.. epi la tengok orang len gembira. dalam suram hari, picisan cahaya yang datang akhirnya menghadirkan pelangi tuk diri dia.. =)

kat sini aku nak letak kata kata kawan2 aku yang aku ingat. macam power of words la..

"kalau jodoh tu dah datang, kita dah tak dapat nak lari dah.."
"alaa.. kapel bertahun tahun, kalau dah bukan jodoh, clash jugak.."
"..dia bukan kapel aku.. tapi dia calon.. "
"....mudah untuk ditempatkan dalam hati. tapi untuk kekal.. kena la bersalam dengan ayah awak dulu"

macam tak besh je perkataan kapel tu. bukan aku anti.. tapi, kalau dah ada niat ke arah tu, guna la ayat yang manis sikit eh.

umur dah meningkat. sekarang bukan masa untuk main main. biar lambat, asalkan jangan salah memilih. ^_^

p/s: minggu ni minggu yang saaaangat bizi.


No comments:

Related Posts with Thumbnails