Sunday, October 17, 2010

selamat~

haesh. dah panjang sebenarnya aku taip kat sini. tapi macam emosi je banyak.

aku ringkaskan je la.

16hb 10 2010:

pagi: bawak cunen aka the most adorable cat in ma house pegi rumah tok. nak mintak tolong jagakan sebab nanti mak ngan ayah pegi haji, tadek orang nak bagi dye makan. da la dye makan banyak. sian pulak t. tapi dye hilang time aku letak dye kat sana. dah try cari. tapi still tak jumpa. sedihnye!!! cunen~!!

tengahari: mak dengan ayah turun dari rumah tok nak pegi airport. suasana penuh dengan air mata. tapi aku jiwa kental. tadek ah nak nanges nanges. ramai orang kot situ. tapi time kat rumah, operasi meng-cover berjaya. time nak pin-kan brooch kat tudung mak. sedihnye~! tapi cepat cepat aku gtau aku nak betulkan tudung dekat blakang mak. tak nak bagi mak nampak. sedih! sedih!

petang: mak dengan ayah masuk airport pukul 3.30 petang. pelawat tak bleh masuk dah. tata mak~ tata ayah~ kami yang menghantar balik pukul 4 petang. mak cik aku temankan aku balik rumah kejap. tetiba aku terpandang sesuatu. anak kucen aku!!! dah mati...... badan dengan kepala terputus dua. ni kerja bapak jantan yang jahat la ni..! anak kucen aku yang lagi satu tengah nyorok. kesiannye. mesti dye tengah takut tadi. kazen aku yang tolong semadikan kucen tu. baru je kucen tu nak baek sebab time aku balik ritu dye tak nak makan. demam. semalam baru dia aku nampak makan bersungguh sungguh.


tapi hari ni? dye da tadek.

lepas kemas kemas sume barang, kunci pintu, pagar, tingkap, aku ucapkan tata kat rumah sebab malam tu aku stay kat rumah mak cik aku. baru je 2-3 meter dari pagar rumah, aku nampak kucing yang aku kenal. CUNEN!!! cunen balik! waa~ cunen balik! cunen balik! cunen balik! hepinye!

macam mana la dye bley tahu jalan balik? jauh tu rumah tok ngan rumah aku. tak pe la. akhirnye tenang la sikit perasaan ni. esoknya pukul 7 pagi dapat mesej, ayah gtau ayah ngan mak dah sampai jeddah. Alhamdulillah. pukul 10.30 pagi nek bas balik u, pukul 2.30 petang sampai.

then, pegi shopping kejap bersama diyalaila ngan nurul az.

p/s: tengok gambar mak ngan ayah.

No comments:

Related Posts with Thumbnails