Sunday, September 5, 2010

korea-wi


hye bloggy!

petang ni saye nak bercerita tentang korea. bukan negara korea. tetapi sesuatu yang menarik tentang korea. haruslah dye punya drama kan?

semalam aku ada terjumpa satu link yang boleh tengok drama online kat kolej. bukan mudah nak cari link yang tak di-block ni. dan macam biasa, sebelum klik link tu, aku dah prepare dengan perasaan akan dikecewakan.. tapi... success!

memang laju buffering speed dye. kalau nak download pun bley. tapi, malas la. baek tengok online je. tak penuhkan hd. oke2.. ni dia drama yang aku tengok cket2:-

king of baking.

drama ni tak abes lagi sebab tengah on-air. komen aku? keluarga dalam cerita ni semua bermasalah. mak mertua tak suka kat menantu. suami tak suka kat isteri. si suami ada affair dengan perempuan lain sebab nak dapat anak lelaki. si isteri pun ada affair dengan orang lain semata mata nak dapatkan anak lelaki sebab percayakan sangat dengan kata kata orang lain. lagi satu, si isteri tu tak nak harta family suami dye tu terlepas kat anak lelaki hasil hubungan suami dia tu dengan pempuan lain. macam dah dapat agak ending cerita ni kan? ok.... next!


personal taste.
drama ni pun released tahun ni. heronya yang berlakon drama boys before flowers tu; gu jun pyo @ lee min ho. 16 episod. cerita ni tak berat macam king of baking. santai je. baru tengok episod 1. macam rugi pulak tak donlod kat sharing site ritu.


yamato nadeshiko shichi henge

ye saya tau~ ini nama jepun. sori ye. tetibe je drama jepun tersesat kat sini.
drama ni macam best. 10 episod je. adaptasi dari kartooon. baru je tengok sikit. tapi yang aku perasan, rumah dalam cite ni sama dengan rumah dalam cite atashinchi no danshi

-atashinchi no danshi-

mungkin ramai yang dah tahu link link yang berkesan untuk tengok online/ download kan? tapi takpe. aku nak share kat sini untuk tontonan bersama. ^_^

2) mysoju

marilah kita share link bersama sama~

tapi kalau duk kolej, aku prefer donlot kat sharing je. cepat.

p/s: teringat wish raya- bila tengok bintang. pengaruh korea mungkin... =p

No comments:

Related Posts with Thumbnails