Saturday, July 3, 2010

sem 5

dah bermula sem baru, sem 5. status pelajar tahun akhir pun dah ter-cop kat dahi ni. yang berlari2 sekarang ni ialah projek psm- projek sarjana muda. bila aku fikir balik, mampu tak aku buat benda camtu? ade jugak aku survey hasil kerja orang laen , hasil yang diorunk buat sangat2 besh. menarik. tapi sempat ke aku nak belajar, nak master dalam software2 tu? adobe photoshop pun baru je ak berkenal kenalan cuti aritu.

sekarang, lupakan cuti. dah abes dah cuti tu. dua hari lepas bonda tanya, bila aku balik lagi. raya la jawabnya kan. bila aku cek balik kalendar, aku noticed something. rupa rupanya, sem ni 'cara' final exam tu laen sikit.

memula study week seminggu. pastu final exam tak sampai seminggu, dah kena cuti raya korban seminggu. then, sambung balik final exam. after that, balik untuk cuti semester. macam chipsmore je duk ulang alik u ngan rumah. tapi yang buat aku risau, bila masa untuk buat study group. ye la kan, macam tak smooth je kalau study, exam, break, exam balik pastu break lagi.

maksudnya, sem ni tak boleh buat macam sem lepas lepas. kena cepat. kena lagi fokus. biasalah kan.. semangat sem baru. mintak mintak biarlah macam ni sampai hujung sem. =)

semester ni, walaupun banyak aktiviti, sekurang kurangnya sesetengah masalah dan perkara tu dah selesai. harap tak muncul lagi. cukup la beban time minggu final tu. saket! tapi alhamdulillah, result tak terjejas.

p/s: berakhir minggu ni, maka hampir sebulanlah tido tak berbantal, tak berselimut. seb baek cik asmawiyah tak datang. malam ni hujan. sejuk. harap harap tak sejuk sampai pagi. daznyte, sila tough oke. jangan vulnerable sangat. jangan cengeng. jangan asyik duk mengadu kat orang len sangat. ingat ye, orang len pun ada masalah sendiri.
Related Posts with Thumbnails