Saturday, July 10, 2010

hari yang cheriya!

samat tengahari bloggy~ ^_^

hari ni 10 julai, 27 Rejab. isra' mikraj... banyakkan peristiwa yang berlaku dalam isra' mikraj? tapi mestilah yang paling besar, kewajipan untuk umat Rasullullah untuk tunaikan solat 5 waktu. lima waktu yang dah dikurangkan dari 50 waktu... macam mana la ye kalau kena buat solat 50 waktu?

semalam dah tamat hari yang ditunggu. sangat penat walaupun satu hari. preparation 3-4 hari dengan tido kadang2 tu 2-3 jam je, pergi sana, pergi sini, tetibe call ade meeting, kena buat itu, kena buat ini. apa yang aku dapat? pengalaman yang sangat besh! suke! suke!

pengalaman tu kan memang tak dapat ditukar dengan duit. walaupun pengalaman dan kenangan tu tak dapat diulang, tapi sume tu buat kita rasa... jap jap. aku cuba meng-ayatkan keadaan ke? ok ok. tak nak. nanti mula la aku buat ayat yang nanti aku pulak yang rasa malu bila bace.

macam yang pernah aku gtau sebelum ni, ni dah tahun terakhir duk universiti. jadi, kenalah kutip banyak2 kenangan. bermula dengan pagi, buat kecoh kat blok junior. junior2 yang memang innocent dan comel. hari hujan, tudung, baju basah smata2 nak pass kan payung kat junior. peristiwa imitating heechul dalam dewan. kami dan kamera klik. kami dan pihak pengurusan. international students' fans. si tudung putih. biro disiplin yang memang ting tong...

banyak. memang banyak. cukup la 10% je aku gtau kat sini. seminggu yang sangat penat. 3 minggu me-nomad-kan diri menumpang bilik orang, tido beralaskan bedsheet atas mozek lantai, tak berbantal, tak berselimut. tapi semua tu lebih dari berbaloi.

permulaan sem 5 yang penuh dengan kecheriyaan~! dan saya suka itu! ^_^ wee~ wee~

p/s: hari ni penuhkan masa dengan men game. selamat berpuasa untuk yang berpuasa ye...
Related Posts with Thumbnails