Saturday, April 10, 2010

aduhai perasaan

saya gembira. saya ceria. saya tenang. saya baek. saya rajin. saya xmarah. saya xmarah. saya xmarah. lagi sekali, saya xmarah. saya tengah senyum.

duhai perasaan. sbb pe mcm ni? sbb pe marah? sbb pe sedih? manusia. slalu xpuas hati. slalu buat silap. mungkin hari ini dia buat salah. mungkin hari ini dia tersilap. mungkin hari ini dia x perasan kesalahan dia. tapi..... mungkin satu hari nanti, pemilik perasaan ini yang buat silap, yang buat salah. mungkin nanti pemilik perasaan ini yang mungkin terlupa nilai perasaan orang lain. maafkan pemilik perasaan ini kiranya dia pernah melakukan perkara yg sama kepada pemilik perasaan lain. mungkin skang pemilik perasaan ini merasakan dirinya menjadi mangsa. mungkin sebelum ini, diri ini pernah buat perkara yg sama kpd perasaan org lain.

pemilik perasaan ini mohon maaf. tapi............ terasa sangat nk jadikan perkara mcm ni jadi vicious cycle. bia ape yg pemilik perasaan ini rasa, terjadi kt perasaan org lain. puas! tp, mana mungkin pemilk perasaan ini nak buat perasaan org lain terluka mcm apa yang pemilik perasaan ini rasa.

duhai perasaan. gembira la ye. duhai perasaan, tersenyumlah ye.

p/s: bley xnak gtau yg pemilik perasaan ini tngh marah skang? ^_^

Related Posts with Thumbnails