Friday, August 7, 2009

doa untuk kekasih

ak sediakn post ni khas tuk teman................

"kadang2 Tuhan temukan kita org yg x sepatutnya kita kenal supaya kita lebih matang dan mensyukuri nikmatnya. betapa dalam dunia ni penuh dengan manusia yg mungkin membuka mata kita supaya kita sedar bahawa dia yang istimewa itu mmg disediakan untuk kita. disediakan untuk menyemai cinta supaya lebih mencintai diriNya.

cinta tanpa restuNya tak akan mendapat halawahnya. kalau kita pernah gagal dlm bercinta, sebenarnya kita belum kenal erti cinta yg sebenar. biarkan hati tersedia untuk menerima cinta seorang yg memang untuk kita. cinta bukan hanya untuk merasa disayangi dan untuk disayangi, tp untuk berkongsi kebahagiaan di bawah redha Allah.

Dia telah menciptakan hambaNya berpasang2an. bulatkan hati kpdNya. yakin pada janjiNya. Insya-Allah Dia akan temukan seseorang yang memang akan memeluk hatimu dan menghamparkan jalan menemui redha Allah.

cinta bukan mainan. bukan untuk dipersenda. bukan juga untuk diperlihat. cinta itu hanya dirasai oleh hati yg suci mencari secebis lg hati yg akan melengkapkan satu kekuatan dlm meneruskan perjuangan dan kebahagiaan.

seringkali kita tertanya2. siapakah pasangan kita? benarkah orang yg kita cintai itu pasangan kita yg sebenar? soalan ni ada jawapan. tp jawapan itu tersemat kemas dlm hati. tanya hati. tanya Allah. Dia Maha Mengetahui.

jujur ak katakan. ak takut dengan semua ni. ak takut dngn semua mainan ni. ku doakan smoga ak dan kamu spaya menemui seseorang yg dsediakn tuk mencintai diri supaya rasa cinta kpd Pencipta smakin bertambah. ku sayang kamu. ku cinta Allah."



-ak mohon maaf kpd dia... bkn masa yg sy perlu-

5 comments:

diya said...

nisah...syabar karo!!!!
hehehe..
jap2 spekah dia????hahaha
hehehe...
ak doakn semoga 1 ari t ko akn jumpe org yg terbaik tuk ko..yg dpt bhgiakn n lengkapkn agama ko :)
*da besar kwan ak ni*
psn ak jgn involve dlm bende ni sume klu ko lom bersedia..& klu da tba msenya t jgelh ati ko semgo jauh dr maksiat ati,coz mksiat ati la yg pling sush nak jge...
gud luck.
n for someone yg tgh bersedih skrg :be storng gurlz! we always be wit u :)
put ur trust on ALLAH

Nisa said...

thanks madi. bnyk ko bntu ak. time kasih sngt2 tuk lagu tu. rse cam x btol plk ak nages time dngr lgu tu... wawawa!! dah2!

Anonymous said...

wahhhh.
nisah dh smkn maju.......
heheheheheeee............
mmng lah jdh kt dh dtentukan ...
tp kt jgk kn usaha tuk mndptkan nya.........
mulalah b'doalah spya km mndpt cnta yg km inginkn....
krn kt x tau bl doa kt akn dimakbulkan............

Nisa said...

ms.pandan- adeyh. tetibe plk mse ni ak berfikiran matang kan... =)
ececeyh pandan~ pandai jgk ko berkata2 eh... susah2... xnk ak mulakan sumthin yg ak x sure. rse bersalah sngt2 nieh

Nurul said...

waaaa..nisa..
ak terharu bce post ko nie..
sedih pon ade..
ade kaitan ckit ngan ak..
thanx nisa post kan bnde nie..
mmbuatkan ak lebih berengat..
syg ko nisa =P mode :malu *blushing*

Related Posts with Thumbnails